13 Nisan 2010 Salı

DEMLİKTE KALAN ÇAYI ATMAYIN

 çaay

Bakın nelere deva
mat saç Saçınız mat mı?
Saçınızı şampuanladıktan sonra son su olarak bir çaydanlık ılık çayla durulayın. Bakın saçlarınız nasıl ışıl ışılıyor .
ayak Ayağınız mı kokuyor?
Ilık çay dolu bir leğene ayaklarınızı daldırın ve her akşam yatmadan önce 10 dakika tutun. 10 günde koku diye bir şey kalmayacaktır.
boğaz ağrısı Boğaz ağrılarında

Posaları süzüp soğuyan demi boğaz ağrılarında ªgargara olarak kullanılır
yağlı cilt Cildiniz çok mu yağlı?
Banyodan çıkmadan son su olarak bir çaydanlık çay ile teninizi ovuşturun, balsam vazifesi görün.
Derinizdeki yaraların temizlenmesi
Çayı, derinizdeki yaraların temizlenmesi ve antibiyotik etki göstermesi için pamukla tatbik ederek kullanabilirsiniz.
el Eliniz balık, soğan mı kokuyor?
Balık ayıkladınız, ellerinizi sabunla yıkadınız ve hala balık kokuyor. Ya da soğan soydunuz, soğan kokuyor. işte kurtarıcınız yine çay. Elinizi demli çayla yıkayın. Bakın bakalım hiç koku kalmış mı?
capak Gözünüz çapak mı yapıyor?
Kaynamış çayı bir tasa koyup buharı gözünüze gelecek biçimde başınızı üstüne koyun. Ya da ılık çaya batırılmış gözlerinize ve etrafına tatbik edin .
Yemek yerken dilinizi mi ısırdınız?
Yine ilacı demlikteki çaydır. Ağzınızı günde üç defa çalkalayın, diliniz dokuz yerine üç günde iyileşecektir.

buzdolabı Buzdolabınız koku mu yapıyor?
Demlikte kalmış çay posalarını kurutup bir kap içinde buzdolabının orta rafına yerleştirin, kokudan eser kalmıyor.

5 yorum:

ANNEMİNELİ dedi ki...

Bendende Merhaba,paylaşıma teşekkürler.Hepsini denemeye çalışacağım.Sevgi ile kalın....

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

tarifi ekledim bakabilirsiniz

zeymurancafe dedi ki...

aslında arta kalan şeyler bıle bızım ıcın ne kadar değerli tabı faydalanmasını bilene,harıka bılgıler..

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim.
Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşmek dileği ile,
İzmir'den sevgiler...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çay benim hayatım,birde demlikte kalan çaylarla ne çok şey yapabileceğimi öğrenince bir kat daha sevdim çayı..Paylaşım süper,teşekkürler..sevgiler.www.nurlumutfakta.blogspot.com

Yorum Gönder

MERHABA